Alkohol a cigarety

24.03.2019

Alkohol a cigarety
Kdo jste četli minulou kapitolu o potratu, víte, že mám za sebou zamlklý porod. Je pravda, že jsem si trochu vyčítala, že jsem během těch čtyř měsíců, co jsem neměla zdání, že bych mohla být těhotná, pila alkohol a kouřila jsem, i když jen málo. Proto jsem ihned po zákroku začala abstinovat. Úplně jsem vyřadila cigarety a veškerý alkohol včetně piva, vína i ochucených Birelů, kde je třeba jen zanedbatelné množství alkoholu. Můj žaludek si zvykl na to, že alkohol vůbec nepřijímá. Naštěstí jsem jedna z mála šťastných lidí, co se dokáží bavit i bez alkoholu. Jsem schopná oslavovat stejně jako ostatní a dělat hloupé a zběsilé věci střízlivá. Dokonce nemám zábrany ani v takové věci jako jít první na parket, tančit na stole, zpívat z plných plic. Během prvního roku abstinování jsem při pár příležitostech zkusila alkohol, na který jsem měla chuť. Jednou jsem si dala deci růžového vína a pomalu jsem ležela pod stolem. Jednou jsem si zase na Silvestra chtěla připít s přáteli se sklenkou sektu. Trochu jsem si lokla a dostala jsem tak silnou žaludeční křeč, že jsem si chtěla zavolat záchranku. Od té doby jsem alkohol vysadila úplně. Už je to přes sedm let, co nepiju vůbec.
Cigarety nenávidím, stejně tak cigaretový kouř. Kouřím jen vyloženě v rámci nějaké role při natáčení. V divadle jsem naštěstí kuřačku neztvárňovala, takže nemusím na jevišti kouřit pravidelně. Myslím, že jen málo lidí se může pochlubit něčím podobným. Vyčistila jsem si kompletně tělo od škodlivých látek. Zdraví dítěte by mělo být na prvním místě, a tudíž byste se měla vyhýbat cigaretám a zakouřeným prostředí a omezit přítomnost kolem bezohledných kuřáků, co jsou schopní vydechovat kouř všude kolem sebe.

Myslím, že děťátko si zaslouží, abyste kvůli němu těch pár měsíců ve svém životě zvládla bez cigaret a alkoholu. Ten totiž okamžitě prochází do placenty a může způsobit špatný vývoj plodu a mentální postižení. Proto moc nerozumím matkám, co si ho nedokážou odepřít. Samozřejmě, v malém množství nejspíš neublíží, proto je povolená sklenka piva nebo vína, ale jen sporadicky, rozhodně ne každý den, to už je pak alkoholismus. Takže buďte zodpovědné, zocelte se a myslete na vaše dítě. A jestli vám jde o chuť, tak já sama vám můžu říct, že v dnešní době už existují skoro na všechno nealko verze - nealko mojito, virgin colada. Já miluju nealkoholický Bohemia sekt. Jakmile se oprostíte od předsudků a potřeby vědět, zda nápoj obsahuje alkohol či nikoli, nenajdete přílišný rozdíl s alkoholickým sektem. Znám pár lidí, co jen pro bílou etiketu tvrdí, že chutná jako hroznová limonáda, ale věřím, že pokud byste etiketu přelepili na tu s obsahem alkoholu, nic by nepoznali. A dokonce existuje i klasické víno v nealko formě. O nás se o něm moc neví a musíte pro něj do specializovaného obchodu. To třeba ve Švédsku, kde bydlí sestra, mají abstinenti pré. Tam v marketu koupíte pouze nealko víno, vhodné na vaření. Pro veškerý alkohol si tam zase musíte zajít do specializovaného obchodu. Tady v marketu nemáte šanci. No a co se týče piva, máme tu samozřejmě Birelly bez příchutě i s různými příchutěmi a mou oblíbenou Sládkovu limonádu. Jiná ochucená piva různých značek v sobě většinou alkohol mají, na to bacha.
Tak už víte, co budete pít? Na zdraví. 

© 2019 Moje miminko a já. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky