Bolesti, procházky, krvácení

03.02.2020

Bolesti
Ovšem zpátky k bolestem. Ty bezprostředně po porodu jsou děsivé. Někdy i ležet je nepříjemné. Sedět třeba vůbec nejde. Někomu pomáhá tvrdá podložka, někomu zase měkká. Třeba pomůže podsazovat pánev nebo sedět na poporodním polštáři, který má speciální polstrování a tvar, aby se bolestivé partie nezatěžovaly. Mně vadily tvrdé židle v porodnici, takže jsem na ně používala kvalitní cestovní polštář za krk od Albi. Splnil stejnou funkci jako poporodní polštář, takže jsem ho nemusela pořizovat. Doma jsem ho pak používala ještě chvíli na křeslo a kancelářskou židli. Na měkkou pohovku jsem ho nepotřebovala.

Procházky
Říká se, že celé šestinedělí byste měli strávit doma, pokud to jde a s kočárkem chodit ven jen sporadicky. Nejdřív třeba na půlhodinku a postupně čas venku prodlužovat. Taky pozor na zimu, vítr a sluníčko. Hned po propuštění z porodnice musíte k pediatrovi, takže se nemusíte strachovat, že byste byla zavřená doma pořád. Jen to s vycházkami nepřehánějte. Každopádně já jsem zpáteční cestu od pediatra skoro nezvládla, jak mě bolel celý spodek, a to ho máme od bytu pár minut pěšky, takže žádné hrdinství.

Krvácení
Také se tvrdí, že celých šest týdnů krvácíte. Může to tak být, ale já doma měla spíš jen takové špinění, které přešlo úplně asi po necelém měsíci. Každopádně jsem uvítala velké obdélníkové poporodní vložky a nosila jsem ještě tři týdny síťované kalhotky, které jsou pratelné, takže vám na jedno těhotenství stačí jedno balení. Sice v podstatě s holým zadkem, ale v kombinaci s dlouhou košilkou, se rány v důsledku přístupu vzduchu lépe hojí. I z tohoto důvodu jsou brzké návštěvy nepříjemností.
S následnou menstruací je to individuální. Může se dostavit a zpravidelnit ihned, ale ve většině případů se pozastaví. Největší pravděpodobnost, že ještě menstruovat nebudete, je v období kojení. Pozor, kojení ale není formou antikoncepce. Ovulace totiž nastane před první menstruací a spousta žen tak nevědomky otěhotní velmi brzy po porodu. 

© 2019 Moje miminko a já. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky