Monitor dechu

25.04.2019

Monitor dechu
V porodnici jsme pod dětskou matrací měli monitor dechu, který hlídá dech miminka a v případě, že se mu dech zastaví, ať už z jakéhokoli důvodu, spustí alarm. Předchází SIDS = syndromu náhlého úmrtí dítěte. Jde o smrt kojence zcela bez příčiny a dá se jí zabránit díky resuscitaci - uvolnit dýchací cesty, prodýchat (vdechnout pouze obsah vašich úst) a provést masáž srdce. V ČR dochází k takovému úmrtí u 0,22 % narozených dětí, což je asi 25 dětí ročně. Samozřejmě, není to tak velké procento, ale pořád jsou to nějaká čísla a když je možnost, tak proč tomu nepředejít. Také se může stát, že se dítě může začít dusit zvratky nebo si přetáhne peřinku přes ústa a nos a nebude moct dýchat.
Je velmi těžké si na takovýto přístroj zvyknout a zapnout ho, jakmile uložíme dítě do postýlky. Ale mnohem horší je pamatovat si, že jej musíme vypnout, když dítě vytahujeme. Proto na pokojích v porodnici věčně houkají alarmy, protože každá nová maminka občas zapomene. Druhou noc po porodu tam začal houkat alarm u naší postýlky, když v ní dcera spala. Hrozně ve mně hrklo. Zkontrolovala jsem ji a dýchala. Pro jistotu jsem ji odvezla na kontrolu do sesterny. Když dochází baterie, může prý přístroj zlobit, ale očividně s bateriemi problém nebyl. Děti mají tak nepravidelný dech, že občas prostě zapomenou dýchat, takže je lepší, když jejich dýchání něco hlídá.
Doma jsme monitor neměli a já se celé noci budila, jakmile jsem uslyšela zašustění nebo když se malá ve spánku přetočila. Moc jsem se bála, že se začne dusit zavinovačkou a pokaždé jsem se musela natáhnout a zkontrolovat ji, takže noci byly muka plná strachu. Po necelém týdnu jsme nakonec monitor dechu koupili. Od té chvíle pro mě nastaly zcela klidné noci. Už se nebojím, že by mohla přestat dýchat a nemusím ji tedy kontrolovat a můžu bez stresu spát. Spím mnohem víc a lépe. Doporučuji tedy do monitoru dechu investovat. Určitě nebudete litovat. Pokud plánujete více dětí, vyplatí se přístroj koupit. Pokud ne, existují i různé nadace, co půjčují monitory, většinou na půl roku za pár stovek. Bezpečnější je používat ho až do jednoho roku, ale první půlrok života je nejdůležitější, jelikož největší riziko SIDS je ve 2. - 4. měsíci.  

© 2019 Moje miminko a já. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky