Odsávačka mléka, jeho skladování; sterilizátor a ohřívač

28.04.2019

Odsávačka mléka
S nákupem odsávačky na mléko bych rozhodně počkala až podle situace. Jsou maminky, kterým se laktóza nerozběhne nebo jim miminko nechce sát z prsu. Nebo se nemusí tvořit dostatek mléka a novorozenec hladoví a musí dostávat příkrmy. Pak jsou ideální stavy, kdy se tvoří přesně tolik mléka, kolik miminko vypije a potřebuje. Záleží na prvních třech týdnech, jak se vám podaří laktaci spustit a vytvořit pravidelný režim pití.
My se pohybujeme v tomto ideálním stavu, kdy se mi netvoří mléka více než malá potřebuje. První tři týdny jsem krmila s maximálním intervalem čtyři hodiny v noci a přes den přibližně každé dvě hodiny. Vyžadovala jídlo poněkud častěji, ale o to víc spinkala v noci. Když jsem v noci budit přestala, stalo se mi pouze dvakrát, že by se mi prso nalilo tak, že začalo bolet a tlačit, že jsem převalující se malou na krmení probrala vyloženě za účelem, abych si ulevila.
A pak jsou teprve stavy, že se tvoří nadbytek mléka. Prsa se pořád nalévají, tlačí, pálí a vy si musíte ulevit odsáváním. Potom teprve je dobré pořídit odsávačku.
Pokud netrpíte tolik a jde jen o drobné pravidelné odsávání, bude vám stačit ruční odsávačka. Pokud je toho množství více a přejete si trochu pohodlí, výborná je odsávačka elektronická, která udělá práci za vás. Nebo respektive za miminko. Nasává v pravidelných intervalech v několika intenzitách.
Aktivně jsem před porodem koupila rovnou elektronickou odsávačku, kterou jsem zatím pouze vyzkoušela. Tohle umělé sání mě ale celkem bolelo. Tím, že Heri pije bezbolestně, tak to byl najednou trochu nezvyk.

Skladování mléka
Pokud odsáváte, vydrží mléko v lednici přibližně jeden týden. V mrazničce potom až tři měsíce. Možná se vám odsáté mléko ani nepodaří spotřebovat. Je zbytečné se o to snažit a cpát dítěti za každou cenu lahvičku. Jakmile se naučí pít z dudlíku, kde je sání podstatně jednodušší, může se odnaučit pít z prsu.
Existuje darování mateřského mléka, ale není to jen tak. Musíme splnit určité normy. Ovšem pokud se vám opravdu tvoří mléka na rozdávání, určitě o tom popřemýšlejte, rozhodně to nějaké novorozené miminko ocení.

Ohřívač a sterilizátor
Také jsem aktivně pořídila přístroj 2v1 na ohřívání a zároveň sterilizátor. Jelikož neodsáváme mateřské mléko, ohřívač jsem ještě nepoužila. Ale rozhodně se bude hodit, jakmile nasadíme v půl roce příkrmy. Pak se v něm dá jednoduše ohřát láhev, přesnídávka atd.
Sterilizovala jsem jí před prvním použitím všechny silikonové věci, se kterými přišla do styku - nosní odsávačku, kartáček na zuby, hřebínek. Po několika použitích sterilizaci opakuji, ale už to nijak nepřeháním. Především je ale sterilizátor dobrý na dudlíky. Jelikož my je ale nepoužíváme, k tomu jej tedy nevyužíváme. 

© 2019 Moje miminko a já. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky