Plenky

25.04.2019

Plenky
Co se týče plenek, používám Pampersky a zatím mi vyhovují úplně nejvíc. Zkoušely jsme značku Panda, ale hodně provlhávají. Jediné, co na nich je dobré, je výkroj u bříška, že může dýchat pupíček. Jinak je potřeba jiné plenky přehýbat, aby zůstal pupík na vzduchu, aby se mohl zahojit. Od toho můžete upustit teprve, když už je pupíček úplně zdravý. Zkoušely jsme i značku Lupilu. Ty už mají proužek, na kterém poznáte podle barvy, jestli je plena počůraná. Ovšem tato změna barvy je tak nepatrná, že při slabém osvětlení můžete jen hádat, jestli je barva proužku původní či nikoli. Provlhávají jen trochu, ale je z nich maličko cítit chemie. Proto jsem tyto testovací plenky dávala jen přes den, kdy je měníme hodně často a v noci jsem používala pouze značku Pampers. U nich totiž opravdu značka odpovídá kvalitě. A cena není tak katastrofická, aby si je nikdo nemohl dovolit. Je dobré počkat si na nějakou akci, a to pak vyjdou na slušnou cenu. Pampersky opravdu neprovlhnou. Mají proužek, který je žlutý. A pokud je plena pomočená, změní svou barvu na modrozelenou.
Pokud jste eko a ráda byste chránila přírodu, pořiďte si látkové pleny. Zapomeňte na látkování za dob našich matek, dnešní látkové pleny jsou úplně něco jiného. Mají tvar kalhotek, fungují na suchý zip nebo sponu, a hlavně mají hezký design a přenádherný potisk. Ovšem je to trochu španělská vesnice a já se pokusím vám to vysvětlit. Takže jsou chobotkové pleny, jejichž chobot právě slouží jako vkládačka a je třeba pro její zapnutí pořídit sponu. Pak jsou kalhotkové pleny na suchý zip, pro silnější savou vrstvu však doporučuji vkládací plenu, nejlépe bambusovou. To je základní vrstva. Pak můžete na vkládačku položit ještě separační ubrousek pro odstranění hrubých nečistot. Pokud je plena pokakaná, ubrousek vyhodíte. Pokud je jen počůraná nebo trochu zašpiněná, můžete jej až 4x vyprat spolu s plenkami. Já jsem zatím ale nejspokojenější se separační plenou místo ubrousků. Zaprvé jsou nádherné a neskutečně barevné, jsou velmi hebké na dotek a moč proteče skrz a fleece zajistí jakžtakž pocit sucha, který je bez této vrstvy nepostradatelný. Jinak je pokožka úplně promočená a dělají se na ní varhánky. Takže tohle je vnitřní vrstva, pro rekapitulaci kalhotková plena, do ní vkládačka a přes to separační plena nebo ubrousek či obojí. Nebo pak chobotková plena a separační vrstva. Takhle zapneme a následuje další vrstva a tou je svrchní plena. Bez té nemůžete fungovat, protože až ta zabrání protečení. Musíte dbát na to, že nikde neleze cíp plenky pod ní, jinak proteče. Ano, tím pádem je krásný potisk první vrstvy úplně zakrytý, je tedy úplně jedno, že tam nějaký potisk je, až je mi to někdy líto, že ho musím překrýt.
Už před porodem jsem si pořídila sadičku, včetně několika novorozeneckých látkovek. Zkoušela jsem je poprvé v pár týdnech. Ovšem jakmile jsem dala plenu, na ni svrchní plenu a kalhoty, měla najednou na sobě obrovskou bouli, větší než ona sama. A ta boule byla tak obrovská, že když ležela na zádech, měla zadek kompletně ve vzduchu a pod zády bych mohla prostrčit ruku. Pak jsem to zkoušela znovu v necelých dvou měsících. A byla trošku zklamaná. Ač máme i svrchní plenu, která by měla zabránit provlhnutí, stejně byla kompletně vlhká. Měla provlhčené body i kalhoty tak, že jsem ji musela celou převléct. A pořád na ni byla ještě dost velká, takže s látkovkami jsem musela ještě vydržet, až trochu povyroste. Zjistila jsem, že jsou více savé až po pár vypráních, tak jsem ve dvou a půl měsících začala pravidelně látkovat. Ovšem jen přes den. Ať je to, jak chce, pořád z nich jde velká vlhkost a je dobré tedy plínky měnit častěji. Mně malá v noci spí dlouho a představa, že je ve vlhké počůrané plence několik hodin, mě drásá. Proto na noc dáváme vždycky Pampersky.
Koupila jsem dohromady osm kusů vnitřních plen a dvě svrchní pleny, které pokud možno střídám, aby se z nich ta vlhkost dostala, pokud si je tedy nezaneřádí, a tenhle počet nám vydrží tak den a půl. Po každém přebalení properu od nečistot a rozložím na kýbl, takže máme pak obložený kýbl zasviněnými plenami, což není moc hezký pohled, ale nedá se nic dělat. Je to doporučené skladování před vypráním. Po unošení všech kusů vyperu na 60°. Svrchňáčky a separačky jsou hned suché, ale chobotkové i kalhotkové pleny usychají někdy až 48 hodin, než jsou úplně a zcela vysušené. Můžou se sušit v sušičce při nižší teplotě sušení. Nic z toho se nežehlí, ale já přece jen před prvním použitím vše vyžehlila, a potom jsem si nemohla pomoct nežehlit aspoň separačky, protože ty jsou bezprostředně na intimních partiích. U vypraných ubrousků si myslím, že je to občas nezbytné. Jinak jsou skrčené a podle mě nevhodné na další použití. Pokud chcete látkovat úplně, promyslete, kolik kusů budete asi potřebovat, když vezmete v potaz sušení a bohužel jako já nemáte sušičku. Díky sušičce nemusíte pak pořizovat tolik kusů a vystačíte si v případě plného látkování orientačně s 12 ks vnitřních plen a asi třemi svrchňáčky.

© 2019 Moje miminko a já. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky