Porodnice - 2. den

03.02.2020

Ráno
Ráno po první noci se nestačíte divit, že je to v pokoji jako na nádraží. Nejdříve přijde paní na úklid a kompletně umývá koupelnu. Pak vytírá podlahy. Pak přijde další paní zeptat se, jestli chceme čaj. Následně ho přinese. Přicházejí sestry ptát se nás, zda je vše v pořádku. Nadstandard v tomhle zaručuje jakýsi klid, minimálně vás nebudou rušit okolní vlivy jako na společném pokoji. Maximálně vás vzbudí vaše miminko a vyspat se v těchto prvních náročných dnech po porodu je k nezaplacení.

Vizita
Pak už se hrnou doktoři na ranní vizitu. Nejdřív je vizita pro miminka. Pokaždé musíme svléct donaha, aby zvážili a zkontrolovali naše drobečky, prohmatají bříško, zkontrolují nožičky, zváží. Pak přichází vizita pro maminky. Ta spočívá v tom, že se svlékneme od pasu dolů, lehneme jen tak na postel s pokrčenýma nohama od sebe a takhle nás zkontroluje nějaký doktor. Většinou se jen podívá, jak se rány hojí a prohmatá břicho, jestli něco nebolí. 

Snídaně
A pak už přináší snídani, kolem sedmé ráno. Tak se jdu nasnídat a už je tu denní režim, světlo, takže na spánek můžu zapomenout. Aspoň tedy odpočívám. Vůbec si nestoupám, jen k přebalovacímu pultu, a když potřebuji na záchod. Postel je polohovací, tak si ji na kojení dávám do sedací polohy a na odpočívání zase dolů.

Návštěvy
Dneska pouští obě maminky z pokoje domů. Jedna odchází hned po obědě a druhá v šest večer. Obě říkají, jak to budu mít super, že tu zůstávám sama a ať si užiju nadstandard. Návštěvy jsou oficiálně od 14 do 18 h, ale pouštějí už hodinu před a tolerují hodinu po. Peťa můj milovaný přišel za námi z práce v 15 h. Je tu až do sedmi večer. Stará se o berušku a chce, abych usnula, ale je tu moc velký hluk, a navíc tu má ještě ta druhá maminka návštěvu. Tak aspoň v klidu odpočívám. Využívají toho, že má kdo hlídat malou a mám se jít učit vedle na pokoj, jak koupat. Opět nasávám informace, ale nic moc nového se nedovídám, kromě toho, že ještě nemáme používat mýdla. Ještě, než drahý odešel, se stíhám navečeřet a už je po 19 h a musí jít.

Druhá noc a nová spolubydlící
Jsem tu sama celkem tři hodiny. Chtěla jsem jít spát, ale chodí sem sanitní sestry, převlékají postele a nosí věci pro novou maminku, která je přivezená asi v deset večer. Je to Ukrajinka Ola a je po těžkém přirozeném porodu. Vyloženě ji obskakují. Čůrá dokonce v posteli do mísy. A hlavně naříká, jak ji to bolí. Miminko jí tedy ani nenabízejí.
Večer vezu Heri na sesternu na píchnutí patičky, které zvládla bez jediné slzičky. A je před námi další noc. Ještě pořád nemám mléko, ale přikládám a Heri se snaží chytit. Zase v noci krásně spinká a budí se akorát na přebalení a přiložení. Ola sténá a zní to trochu jak miminkovský pláč, tak se pokaždé leknu, co se děje, a tudíž opět skoro vůbec nespím, celkem zase dvě a půl hodiny. Když už spánek trvá déle než půlhodinku, vzbudím se kompletně celá zpocená. Košili mám úplně mokrou, tak se převlékám do nové. Je to prý přirozená reakce na laktaci a hormonální změnu. Opět se mi chce nejvíc spát, když už se blíží šestá a opětovný ranní shon. Opět je to šílenství, chodí sem pořád někdo každou čtvrthodinu.

Kolostrum
Novorozenecká sestra mi říká, že už by se mi mohlo začít tvořit mlezivo, ať nepanikařím, že malá už dva dny nic nejí a zkusím, jestli se mi netvoří kapičky. Tak to zkouším a jsem štěstím bez sebe, když vidím, že se opravdu něco tvoří. Heri si poradila, za dva dny vysála bradavky ven, jednu mám sice rozdrásanou do krve, ale stálo to za to. A dnes mi začíná tedy pít kolostrum. Takže je tu nová etapa, kdy začínáme vážit před každým kojením, a pak ihned po něm, abychom zjistili rozdíl, a tedy v gramech, co vypila. Nejdřív je to nic moc, ale postupně pije víc a víc, tak mám radost.

Další spolubydlící
Asi v pět ráno přivezli Ole její holčičku na přiložení. Ola že kojit nechce, že ji všechno bolí. Sestra ji ale přesvědčila, tak si dceru dává k prsu, a pak ji nechává zase odvést. Dopoledne jí malou přivezli, že už se o ni musí starat a pravidelně přikládat. Taky přivážejí další maminku - Slovenku Mišku po císařském řezu, která strávila noc bez miminka na jiném pokoji a byla dopoledne přestěhována k nám. Nechávají ji ještě odpočinout, a pak přivážejí jejího syna, takže už jsou na pokoji zase tři miminka.

Kamarádky na návštěvě
V jednu hodinu začínají návštěvy a hned dorazil táta. Je to miláček. Přivezl mamince k porodu dárek - chytré hodinky Samsung Watch. Mám z nich fakt radost, jsou super a navíc krásné a luxusní. Volá mu David Gärtner, že je u nemocnice a ať jde na chvíli ven. Drahý se vrátil s dárkem - třemi nádhernými hrkávkami. Sotva jsme se užili a už je tu na návštěvě moje divadelní fanynka Míša Skalská s roční dcerou Ivankou. Je to fakt sranda, přesně jsem to věděla, že první, kdo naši dceru uvidí, bude moje fanynka. Přivezla ale krásné ručně vyrobené dárky - body se jménem a Remym, sponu na dudlíky se jménem, mýdlíčka a dudlík. A taky jedlou kytku s bonbóny, lízátky a čokoládou, ve kterých se vyžívá. Nakonec je to celkem příjemná návštěva. A zachránila to teta Klára, která za námi také dorazila. A je to nejlepší teta, protože naší holce přivezla souper trouper modré bodýčko. Je hrozně zvědavá, tak holkám popisuju svůj porod. Nakonec jsme zase sklouzly do tématu divadlo a muzikály, tak probíráme, co je nového, a po chvilce obě holky odcházejí. S miláčkem už máme jen chvilku na sebe. Hrozně to utíká a v sedm už musí zase jít.

Třetí noc
Mišce opět na noc odvážejí dítě, aby si prý ještě odpočinula. Když to Ola vidí, tak po chvilce odchází s dítětem pryč z pokoje a vrací se bez něj. Normálně ho na noc odložila, aby se mohla v klidu vyspat. Je mi z toho zle. Obě matky spí jak zabité. Já se starám o svou úžasnou dceru a dnes už spíme čtyři a půl hodiny, než zase začne ranní marast. 

© 2019 Moje miminko a já. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky