Potrat a zamlklý porod

24.03.2019

Potrat
Hned ze začátku taková hororová kapitola, co? Ale lepší tak, než naopak, věřte mi. Četla jsem totiž knihu o miminku a celá byla vesměs pozitivní, než přišla poslední kapitola o poporodních depresích a laktační psychóze. Tím knížka končila, pak už fakt nic nebylo. Tak jsem varovala manžela, ať čeká, že jedno z toho se u mě určitě projeví, ať mě hlídá. Tak moc mě ten závěr zasáhl. Naštěstí jsem vyrovnaný člověk, co se mu narodil anděl, takže nic nehrozilo. Ale stejně jsem měla chuť napsat autorovi, jestli se nezbláznil a netrpí nějakou psychózou on, že takhle děsí čtenáře a ničím to už nezachrání.
Ale zpět k tématu. Pokud se vám stane nehoda a nejste na dítě připravení nebo není vhodná jakákoli jiná okolnost a vy se bohužel rozhodnete dítě nemít, nejhumánnější cesta je formou tablet Postinor, které se užívají do 72 hodin po styku. Lze je koupit v lékárně a nepotřebujete lékařský předpis. Ovšem pamatujte, že jde o nouzový stav. Nelze je polykat pravidelně. Je to zásah do organismu a každé takové užití samozřejmě škodí.
Když to nepodchytíte hned na začátku, další forma umělého přerušení těhotenství je potrat. To by si každá těhotná žena měla ohromně promyslet. Mějte na paměti, že z oplodněného vajíčka se stane embryo, a to se začne velkou rychlostí vyvíjet. Je trochu zarážející, že lze tento zákrok podniknout až do třetího měsíce. To už jde zcela patrně o lidskou bytost, která už má hlavu a končetiny. Pohybuje se, cítí a ve třetím měsíci už si dovede cucat palec. Je to tedy docela morbidní a hraničí to s vraždou. I proto musí potrat proběhnout legálně pod lékařským dohledem. Nelegální přerušení těhotenství je bráno jako trestný čin.
Tak si myslím, že to chce zatraceně dobrý důvod tohle učinit a doufám, že jej nenajdete a necháte život běžet tak, jak vám to osud naplánoval. A doufejte, že budete mít štěstí, plod úspěšně donosíte a porodíte živé a zdravé miminko.

Zamlklý porod
S bývalým partnerem jsem otěhotněla. Vidíte? Ne vždy je život nalajnovaný, jak byste si představovali. Menstruaci jsem měla nepravidelnou s častým vynecháním i několika měsíců, takže z té jsem to opravdu nepoznala.
V den, kdy jsem to zjistila z testu, jsem měla upřímnou radost. Ovšem, druhý den jsem šla na kontrolu ke gynekologovi a ten mi bohužel oznámil, že už jsem sice ve čtvrtém měsíci, ale že plodečku nebije srdíčko. Schválně se kolem té záležitosti nijak extra nerozepisuji, není to žádný hezký zážitek, ale patří to k životu. A stává se to mnohem častěji, než se o tom mluví. Skoro každá třetí těhotná poprvé potratí.
Jak říkám já, všechno je vždy jak má být. Já jsem asi neměla v osudu bývalého partnera. Taky je jasné, že pokud je embryo slabé nebo by z něj nevyrostl zdravý jedinec, samovolně odejde. Proto takové embryo, které se udrží, bude z velké pravděpodobnosti zdravé miminko, dost silné na to, aby zvládlo vývoj a porod.
Do třetího měsíce se mluví o embryu a od čtvrtého už o plodu. Já potratila ve čtvrtém měsíci a plod už byl dost velký, takže jsem musela do nemocnice na tzv. zamlklý porod, který se provádí v celkové narkóze a operativně plod z těla odstraní. Po pár hodinách jsem se vzbudila a pustili mě domů. Z celé té emoční krize jsem se pak musela doslova vymalovat. Při malování obrazu se totiž soustředím jen na proces, relaxuji u toho a nevnímám svět ani myšlenky. To mi pomohlo se z toho rychle vzpamatovat a nelitovat se. 

© 2019 Moje miminko a já. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky