Únava a spánek

16.04.2019

Únava
Hormony pracují a vše se v našem těle mění. Vzniká nový život, který potřebuje spoustu energie a doslova vysává všechnu, kterou máme. Než se vše ustálí, první trimestr je časový blok plný únavy. Tělo chce neustále odpočívat, relaxovat, spát a nic nedělat. Je těžké a celkem nemožné proti tomu nějak bojovat. Já jsem velmi aktivní člověk a ze všeho nejvíc nenávidím mrhání času odpolední siestou a spaním celkově přes den. Dvakrát jsem ale odpadla a prostě odpoledne usnula, byla jsem tak unavená, že to nešlo. Pak už jsem tomu naštěstí nepodlehla, ale byla jsem hodně doma a nedělala nic. Třeba jen koukala na filmy a četla jsem si, často venku ve vnitrobloku na vzduchu. Vrcholem aktivity byla občasná práce na počítači na grafice, upravování fotek, stříhání videí. Potom už je to s únavou lepší a mnoho žen se ve druhé třetině cítí obzvlášť fit, ovšem v té třetí se únava zase dostaví. Takže až otěhotníte, nic velkého si neplánujte. Vše pomaloučku, polehoučku, ať vás to nezabije. 😊

Spánek
S těhotenstvím je spjatá spousta problémů se spánkem. Ne vždy je to ale pravidlem. Já měla první tři měsíce velké bolesti zad. Jsem už několik let zvyklá na ergonomický polštář, který miluji a jen na něm se dobře a kvalitně vyspím. Máme i kvalitní matraci, ale doposud bohužel nekvalitní postel, což se v očekávání okamžitě projevilo. Nicméně po prvním trimestru bolest zad úplně odezněla a neobjevila se dokonce ani ke konci, kdy trápí většinu těhotných žen.
Jak začne postupně růst břicho, bude čím dál víc nepohodlnější ležet na břiše. Ze všech možných zdrojů jsem si potvrdila domněnku, že leh na bříšku nemůže miminku ublížit, ale postupem času už to prostě není fyzicky možné a příjemné. Já běžně usínám na boku a než usnu tvrdě, převalím se na břicho. Měla jsem tedy pár měsíců na to si tomuhle odvyknout. Pokud máte tuto polohu oblíbenou, doporučuji na tom postupně začít pracovat a přinutit se usnout i jinak.
Jsou ženy, kterým se při pokročilejším stadiu špatně leží na zádech a nejde jim tak dobře dýchat. Jsou pak odkázané pouze na spánek na boku. Já naštěstí neměla s ležením na zádech vůbec problém, dokonce mi to bylo příjemné.
Nejideálnější polohou při spánku je leh na levém boku, kdy je nejlepší postavení vnitřních orgánů.
Další kapitolou jsou sny. Nástup hormonů dokonce změní i sny. Prvních pár měsíců se tedy připravte na nejděsivější noční můry v životě, ze kterých se budete hrůzou budit. Nebo doufejte, že si je ráno nebudete pamatovat.
A pokud vás nebudou budit můry, bude to potřeba chodit na záchod. Já měla štěstí, že Heriet byla snad už od poloviny těhotenství otočená hlavou dolů a nekopala mi do močového měchýře. Byla tam tak skvěle napasovaná, že mi na něj nijak netlačila a já neměla potřebu chodit pořád čůrat jako jiné těhulky. Občas jsem se v posledních měsících probudila uprostřed noci. Když už jsem byla vzhůru, zašla jsem si na záchod preventivně.
Pokud spíte celou noc tvrdě a bez probuzení, můžete se radovat. Ovšem mám pocit, že tělo to způsobí schválně, aby nás připravilo na noční vstávání kvůli miminku, a hlavně na rychlé usínání.

© 2019 Moje miminko a já. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky