Zapínání oblečení

28.04.2019

Zapínání
Ještě bych vás ráda upozornila, abyste si dávali pozor na to, jakým způsobem je oblečení ušito, jestli je elastické a jaké má zapínání. Dostali jsme spoustu oblečení, kde vyloženě výrobce nikdy žádné dítě neoblékal nebo nepřebaloval. Některé kousky bych nejradši spálila a po prvním pokusu je na malou nasoukat jsem je okamžitě vyřadila. U bodýček je tragické přetahování přes krk. Někdy se u krku dá rozepnout patent nebo dva, ale stejně je to děs. Když je body přes krk a není tam patent, je šito tak, aby se dal otvor roztáhnout, ale pokud látka není pevná, za chvilku se vytahá, že má dítě odhalená celá ramena a hrudník. Nejlepší je tedy úplné rozepínání s patenty podél bříška. Takových ideálních kousků jsem však měla jen pár, naštěstí na první měsíc, kdy je ještě novorozenec dost křehký a vy se bojíte s ním manipulovat. Pro větší miminka už mi to přijde jako hledání ztraceného pokladu, ale naštěstí v době internetu se dá najít vše.
Co se týče dupaček, naprosto nechápu, kdo je schopný dát zapínání na záda. Na pár takových jsem narazila a ani jsem se nepokoušela je holčičce dávat, na bříšku si totiž úplně nehoví. Chápala bych to u dětí, co už se otáčejí a plazí nebo stojí, ale u novorozenců mi přijde ujeté je při každém přebalení otočit na rozepnutí, otočit na přebalení a zas otočit na zapnutí. Manžel koupil nádherné dupačky na noc, ale nevšiml si, že rozepínání je na hrudníku a podél jedné nožičky. Na druhé nožičce ale byla látka pevně sešitá. Takže když jsem přebalovala, musela jsem je celé svléknout, takže malá, rozehřátá z postýlky, zůstala chudinka nahá. Úplně jsem za ni trpěla, tak jsme pak vypilovali techniku, která spočívala v kompletním rozepnutí a Heri skrčila nožičku až ke kyčli a nožku jsme ladně vyvlékly a nemusely tedy pyžamo sundávat. Ovšem pokud vaše miminko nespolupracuje, nemáte šanci, jinak mu zlomíte nohu. Pak jsou také dupačky, které nemají vůbec rozepínání u nožiček, takže je musíte celé svléknout, abyste mohli dítě přebalit. Prostě hrůza. Takže radím, ať si pohlídáte rozepínání podél obou nohou nejlépe až úplně dolů k chodidlům, velmi vám to pomůže.
Svetry a mikinky kupujte jen s úplným rozepínáním, jinak si zaděláte na problém. Přetáhnout dítěti svetr přes hlavu jsem zkoušela jen jednou. Vlna se zadrhávala o body a za žádnou cenu jsem ho nemohla stáhnout dolů, o protažení rukou do rukávů nemluvě. Vzdala jsem to a hodila ho do háje.
Některé ponožky jsou tak úzké a tolik stahují lýtko, že máte pocit, že do nich za chvilku přestane jít krev. Jasně, takovou ponožku si miminko neskope, ale určitě mu to není příjemné a nemá vám to, jak sdělit. Pokud tedy má z ponožek otlaky, radši je vyřaďte. 

© 2019 Moje miminko a já. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky